
Legyünk bölcsek a párkapcsolatainkban, és ne játszunk szerepeket. A kölcsönös őszinteség az egyik alap pillére egy jól működő kapcsolatnak. Nehéz az embernek hozzá illő párt találnia, de felesleges olyan kapcsolatokba bonyolódni, aminek a végén csak csalódik az ember.
20080422
ÉRTÉKELD AZ ÉLETET
5 hiba, amit a haldoklók leginkább megbántak
Éveken
át dolgoztam a hospice szolgálatnál, pácienseim azok voltak, akik
hazamentek a kórházból meghalni. Igazán különleges időszakot osztottunk
meg egymással: velük voltam az életük utolsó három-tizenkét hetében.
Az emberek nagyot tudnak fejlődni, amikor szembenéznek a saját
halálukkal. Megtanultam, hogy sose becsüljem alá senki fejlődési
lehetőségeit. Néhány változás rendkívüli volt. Mindegyikük sokféle
érzelmet tapasztalt meg, ahogy ez várható is: elutasítást, félelmet,
haragot, megbánást, még több elutasítást és végül elfogadást. Minden
egyes páciens végül megtalálta a békéjét, mielőtt továbbindult volna,
mindegyikük.Amikor arról kérdeztem őket, hogy van-e valami, amit
megbántak, vagy van-e olyasmi, amit másként csináltak volna, hasonló
témák merültek fel mindegyiküknél. Íme, az öt legtöbbször előforduló
tévedés ezek közül:
1. Bárcsak lett volna bátorságom úgy élni az életem, hogy hű legyek önmagamhoz, nem úgy, ahogy mások elvárták tőlem!
Ez
volt a legtöbbször előforduló vágy az összes közül. Amikor az emberek
rájönnek, hogy az életüknek mindjárt vége és visszanéznek,
könnyű meglátni, hogy mennyi álmuk
maradt, amit nem váltottak valóra. A legtöbben az álmaik felét sem
vették figyelembe és úgy kellett meghalniuk, hogy tudták: ez a saját
döntéseik vagy épp döntésképtelenségük következménye.Fontos, hogy
igyekezz legalább pár álmodat megvalósítani életed során. Attól a
pillanattól kezdve, hogy az egészséged tönkremegy, már késő. Az
egészség szabadságot ad, amit kevesen értékelnek egész addig, amíg már
nincs meg nekik.
2. Bárcsak ne dolgoztam volna olyan sokat!
Ezt mindegy egyes férfi páciensem mondta, akit
ápoltam. Hiányzott nekik az, hogy lássák a gyerekeiket felnőni,
fájlalták, hogy nem töltöttek elég időt a kedvesükkel. Néhány nő
szintén bánta ezeket a dolgokat, de a nők főleg az idősebb generációból
valók voltak, így a legtöbb női páciens nem volt
családfenntartó.Azzal, hogy leegyszerűsíted az életed és tudatos
döntéseket hozol, elképzelhető, hogy nem kell akkora bevétel, mint amit
gondolnál. És azzal, hogy több teret engedsz önmagadnak az életedben,
boldogabbá válsz és nyitottabbá azokra az új lehetőségekre, amelyek
jobban illenek az új életmódodhoz.
3. Bárcsak lett volna bátorságom, hogy kifejezzem az érzelmeimet!
Sokan
elnyomták az érzelmeiket azért, hogy elkerüljék a konfrontációt
másokkal. Ennek eredményeképpen megelégedtek egy középszerű élettel és
sosem váltak azokká, akikké válhattak volna. Sokan betegségeket
teremtettek maguknak állandóvá vált keserűségükkel és neheztelésükkel,
bosszankodásukkal.Mások reakcióit nem tudjuk kontrollálni. Bár az
emberek természetesen reagálni fognak arra, ha megváltozol és őszintén
kezdesz kommunikálni, a végén mindez egy egészen új, egészségesebb
szintre emeli a kapcsolataidat másokkal. Vagy ez történik, vagy az
egészségtelen kapcsolódások eltűnnek az életedből. Akárhonnan nézzük,
jól jársz, ha felvállalod önmagad.
4. Bárcsak kapcsolatban maradtam volna a barátaimmal!
Gyakran
nem ismerték fel a régi barátokkal való kapcsolattartás fontosságát és
hasznát, amíg közel nem kerültek a halálukhoz és nem tudtuk mindig
megtalálni a régi barátaikat. Sokan annyira elmerültek
a saját életükben, hogy aranyat érő barátságokat hagytak elsikkadni az
évek folyamán. Sokan bánták, hogy nem szántak elég időt és figyelmet a
barátaikra. Mindenki hiányolta a barátait haldoklása során.Gyakran
előfordul elfoglalt életünk során, hogy elhanyagoljuk a barátságainkat.
De amikor szembetalálod magad a közelgő halállal, az anyagias dolgok
már nem számítanak. Az emberek el akarják ugyan rendezni a
pénzügyeiket, ha lehetséges, de nem a pénz vagy a státusz a fontos
számukra ilyenkor. Rendet akarnak tenni, hogy ezzel segítsék azokat,
akiket szeretnek. Általában sajnos ilyenkor már túl betegek vagy
fáradtak ahhoz, hogy ez sikerüljön nekik.A végén minden a szeretetről
és az emberi kapcsolatokról szól. Mindössze ez marad az utolsó hetekben
fontos, a szeretet és az emberi kapcsolatok.
5. Bárcsak engedtem volna magam boldogabbnak lenni!
Ez egy meglepően gyakori vágy. Sokan csak a halálos ágyukon jönnek rá, hogy a boldogság választás kérdése. Régi viselkedési
mintákba és szokásokba ragadtak bele. Az ismerős dolgok kényelmes
komfortja elárasztotta az érzelmeiket és az egész életüket. A
változástól való félelem arra késztette őket, hogy szerepet játsszanak
mások és önmaguk előtt is. Miközben legbelül arra vágytak, hogy végre
egy jót kacagjanak és bohóckodjanak és vidámság legyen az életükben. A
halálos ágyadon fekve egyáltalán nem gondolsz arra, hogy mások mit
gondolhatnak rólad. Milyen csodálatos dolog újra képesnek lenni
mosolyogni!
Az élet egy választás. Ez a TE életed. Válassz tudatosan, válassz bölcsen, válassz őszintén. Válaszd a boldogságot!
20070710
Összpontosítsd figyelmedet a mostra, és mondd meg nekem, mi a problémád ebben a pillanatban!
Nem kapok választ, mert nem lehet problémád, ha figyelmed teljes
mértékben a mostban van. Helyzeted, amellyel foglalkoznod kell, vagy
amelyet el kell fogadnod? Nos igen, az lehet. De miért kreálj abból
problémát? Miért csinálj bármiből is gondot?
Az elme — tudattalanul — imádja a problémákat, mert azok valamiféle identitást adnak neked. Ez egyszerre szokványos és abnormális. A „probléma" azt jelenti, hogy elméddel egy helyzettel viaskodsz, anélkül hogy valódi szándék vagy lehetőség lenne benned az azonnali cselekvésre, s hogy mindezt tudattalanul énképed részévé teszed. Élethelyzeted annyira maga alá gyűr, hogy elveszíted képességedet, hogy érzékelni tudd az életedet, a Létedet, vagy elmédben hordozod száz olyan teendőd őrült terhét, amelyet majd biztosan vagy esetleg meg kell tenned a jövőben, ahelyett hogy figyelmedet arra az egy dologra összpontosítanád, amelyet most meg tudsz tenni.
Amikor problémát teremtesz, fájdalmat teremtesz! Mindössze egy szimpla választásra, egyszerű elhatározásra van szükséged: „Bármi is történjék, többé nem teremtek magamnak fájdalmat. Nem teremtek több problémát."
Ez ugyan kis döntés, ám radikális! Addig nem szánod rá magad, amíg torkig nem vagy a szenvedéssel, amíg igazán eleged nem lett belőle. És addig nem is tudod elhatározásodat keresztülvinni, amíg hozzá nem jutsz a most erejéhez. Ha nem teremtesz több fájdalmat magadnak, akkor már másnak sem fogsz. Továbbá nem szennyezed a problémateremtés negativitásával a gyönyörű Földet, a belső teredet és a kollektív emberi pszichét sem.
Ha olyan helyzet adódik, amelyet azonnal kezelned kell, akkor cselekvésed világos, határozott és valószínűleg hatékony lesz, ha az a jelen pillanat tudatosságából fakad. Ugyanis tetted ilyenkor nem az elméd múltbeli beidegződéseiből eredő reakció lesz, hanem a helyzetre adott, intuitív válasz. Akadnak olyan esetek is, amikor az időhöz
láncolt elme reagálna, s így hasznosabbnak találod, ha nem teszel semmit, csak kiegyensúlyozottan a mostban maradsz.
Az elme — tudattalanul — imádja a problémákat, mert azok valamiféle identitást adnak neked. Ez egyszerre szokványos és abnormális. A „probléma" azt jelenti, hogy elméddel egy helyzettel viaskodsz, anélkül hogy valódi szándék vagy lehetőség lenne benned az azonnali cselekvésre, s hogy mindezt tudattalanul énképed részévé teszed. Élethelyzeted annyira maga alá gyűr, hogy elveszíted képességedet, hogy érzékelni tudd az életedet, a Létedet, vagy elmédben hordozod száz olyan teendőd őrült terhét, amelyet majd biztosan vagy esetleg meg kell tenned a jövőben, ahelyett hogy figyelmedet arra az egy dologra összpontosítanád, amelyet most meg tudsz tenni.
Amikor problémát teremtesz, fájdalmat teremtesz! Mindössze egy szimpla választásra, egyszerű elhatározásra van szükséged: „Bármi is történjék, többé nem teremtek magamnak fájdalmat. Nem teremtek több problémát."
Ez ugyan kis döntés, ám radikális! Addig nem szánod rá magad, amíg torkig nem vagy a szenvedéssel, amíg igazán eleged nem lett belőle. És addig nem is tudod elhatározásodat keresztülvinni, amíg hozzá nem jutsz a most erejéhez. Ha nem teremtesz több fájdalmat magadnak, akkor már másnak sem fogsz. Továbbá nem szennyezed a problémateremtés negativitásával a gyönyörű Földet, a belső teredet és a kollektív emberi pszichét sem.
Ha olyan helyzet adódik, amelyet azonnal kezelned kell, akkor cselekvésed világos, határozott és valószínűleg hatékony lesz, ha az a jelen pillanat tudatosságából fakad. Ugyanis tetted ilyenkor nem az elméd múltbeli beidegződéseiből eredő reakció lesz, hanem a helyzetre adott, intuitív válasz. Akadnak olyan esetek is, amikor az időhöz
láncolt elme reagálna, s így hasznosabbnak találod, ha nem teszel semmit, csak kiegyensúlyozottan a mostban maradsz.
E. TOLLE
20070506
Maharishi a bölcs és a valóságra eszmélt emberről
A bölcsesség alázatossá teszi az
embert. A bölcs ember látja, hogy a teremtésben lévő különbözőségek és
különbségek csupán időlegesek, egyetlen végső Valóság szolgál
mindegyikük alapjául, nem ragaszkodik ahhoz, hogy a dolgok egy bizonyos
módon történjenek.
Könnyedén
veszi a dolgokat, mert tudja, hogy minden közös véget ér. A Léte e
természetes minőségét a bölcsekben alázatosságként értelmezik. Valóban
az alázatosság a bölcsesség ismérve, hiszen az élet egységének minden
lény alapvető Egységének megnövekedett értékéből származik. Általában
akkor tekintenek valakit alázatosnak, ha őszintén felismerte személyes
korlátoltságait, tudatlanságát és jelentéktelenségét, azonban az igazi
alázatosság a Lét minőségében, és egyáltalán nem az elme szintjén
kialakított hozzáállásban rejlik.
A
Valóságra eszmélt ember elméje teljesen megtöltődött a Lét állapotával -
az élet egységével - és az ilyen elme természetes módon egységben lát
mindent függetlenül a szemei elé táruló látványtól. A relatív létezés
látszólagos különbözőségei képtelenek megosztottságot teremteni
látásmódjában. Ez nem jelenti, hogy az ilyen ember képtelen meglátni a
tehenet, vagy hogy nem tudja megkülönböztetni egy kutyától.
Természetesen a tehenet tehénnek, a kutyát pedig kutyának látja, azonban
a tehén és a kutya alakjának látványa nem rejti el látása elől az Én,
Önmaga egységét, mely pedig ugyanaz mindkettőben. Noha látja a tehenet
és a kutyát, Énje, Önmaga a tehén és a kutya Létében gyökerezik, és azt
hangsúlyozza, hogy a megvilágosodott ember miközben sokféle természet
egészében szemlélődik és tevékenykedik, nem esik ki az élet szilárdan
élt, elméjét átitató, és látásmódját kitörölhetetlenül átható Egységből.
19920820
1992. augusztus 20. Rhodoszon kaptuk Vassula Ryden által Jézus Krisztus Urunktól
Uram, mi történik, ha nem teszik meg akaratodat?
Visszavonom Szívemet, kegyeimet és kegyelmeimet, de keresztem megmarad. 

Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)