Egyházamat ma is kiárusítják, mert az emberek tetszését keresik. Felrúgják törvényeimet, elvetik tanításomat. Helyettük a maguk tudományát hirdetik: az eretnekségeket, melyek által emberek tömegeit taszítják a kárhozatba


De amikor háborúkról és természeti katasztrófákról hallotok, akkor az az Én isteni igazságosságom büntető tüze, amely égeti a bűnösöket azért, hogy legalább életük utolsó pillanatában jó útra térjenek és üdvözüljenek.


A Mennyország nem az anyagi jólét és a földi luxus, a test kényeztetése, hanem az önfeledt, önzetlen, tiszta szeretet gyakorlása a másik ember felé, az igazi részvét, a másikkal való azonosulás. Akkor megtapasztaljátok a Mennyországot, mert a másik ember mosolya és megelégedettsége, amelyet a segítségetekre ad válaszul: az Én ragyogásom és jutalmam minden igaz léleknek. Ezeket a kincseket gyűjtsétek be, amíg itt éltek, mert csak ezt hozhatjátok magatokkal. Minden anyagi birtoklás, amit gyűjtögettek, itt marad.


Szeretném, ha mindenki elgondolkozna azon, Ádám csupaszon lett megteremtve, Éva az oldalbordájából lett formálva, tehát csak egy fáról nem szedhettek, mégis a bennük lévő kiváncsiság, s még ezt is engesztelhetetlenségbe sodorta az első emberpárt. Abbánk utánuknyúlt, de ők továbbra is kimagyarázták, s a másikra mutattak... Ez a lényeg, addig mindketten csupaszon álltak, csupaszon szedték a gyümölcsöket, csupaszon terelgették a rájuk bízott állatokat, ezért nem fogjuk megérteni miért akartak különbözni. Akiknek sikerül amit tegnap felvázoltam, azok tényleg a lelkitársi szintek legmagasabb fokán vannak, de ők már felfogták egyáltalán nem az ő érdemük, ők csak elfogadták hálatelt alázatos engedelmes szívvel. Ahhoz, hogy a gyümölcs érjen minden nap a Paradicsomban, nem lett volna szükségük a jó és rossz tudás gyümölcsére. Mi volt amit először okozott a TAGADÁSt, aztán az ÚJÍTÁSt, csak éppen Abbánkkal nem számoltak, hogy átkozottaká váltak a jó és rossz tudás fájának gyümölcsétől. Szóval hölgyeim és uraim, a legfontosabb ősszüleink engedetlensége miatt, csak őszintén teljes elkötelezettséggel lehet a lelkitársaknak kapcsolódni, de a hármasságnak mindenkor meg kell maradnia. Következő érdekes kérdés, miért állatbőrből készített Abbánk olyan ruhát, amit több évszázadon keresztül használtak... Meddig ért a ruházat,  s a sok oktalan a szőrnélküliségre fogadkozik, mert még mindig nem fogták fel, fügefából kötény lényegében mikor a nemi szervek különfélemódon viselkednek, egy nagyon elhibázott döntés volt. Az első emberpár csupaszon lett megalkotva Abbánk által, s az engedetlensége miatt száműzve lett a Paradicsomból, de az élet fájának gyümölcseinek eredményeképpen több száz évet éltek az utódaik is. Viszont a jó és a rossz tudás fájának gyümölcsének okozója Káin és Ábel története (Mózes 1. 4. fejezet), akik már anyaszült meztelenül születtek, mint ahogyan mi is. Ezért van az, ha lelkitársak felismerik és elfogadják egymást, nagyon gyorsan közös nevezőre kerülnek, ha mindent egymásnak átadnak a hármasságnak. Felfogják miért Káin a rossz, és Ábel a jó, tehát újra előkerül a gyümölcse a rossz és jó tudás fájának, most az IRIGYSÉG okozza az első TESTVÉRGYILKOSSÁGot. S Ábel helyett szülte Setet.

Káin és Ábel történetének másik történelmi alapja, hogy az ókorban a pásztorkodó népek alá voltak vetve a földművelőknek. Ennek ellenére Isten Ábelre tekintett, mert ő nem társadalmi hovatartozás alapján ítél, ez pedig tovább bőszítette testvére ellen Káint, aki nyilván több jogot követelt magának, noha tettei és lelke nem feleltek meg az Isten által támasztott erkölcsi követelményeknek. Jól példázza Káin meghasonlottságát, hogy önmagát többre tartva sértettségében tulajdon testvére vérét ontotta ki. Mindezzel viszont a vendetta (vérbosszú) intézményét is megalapozta, amit utódai szintén követtek.