20110831

Amiről még a jegyesség idején beszélni kell

Az ember alapvetően nem változik meg az esküvő után. Ha tehát tényleg tudni szeretnéd, kinek ígérsz hűséges szeretetet, beszéljétek meg az alábbi kérdéseket! Senki sem sürget; szánjatok rá kellő időt! Egyetlen szabály van: legyetek nagyon őszinték! Ha most ködösítesz – emlékezni fog rá!

Céljaim
Legfőbb célom az életben...
Az jelent örömet...
Mielőtt meghalok, szeretnék...
Azért vagyok itt, mert...
Arra vágyom, hogy egyszer...
Akkor állok majd készen a halálra, ha már...

Múltam
Gyerekkoromban az volt a legjobb...
Gyerekkoromban az volt a legrosszabb...
Legfélelmetesebb élményem...
Amit senkinek sem merek elmondani a múltamból...
A múltban történt, de a jövőmet is befolyásolhatja...
Ennyi emberrel volt szexuális kapcsolatom: ...
Korábbi kapcsolataimról azt gondolom, hogy...

Milyen vagyok?
Az életben attól félek legjobban...
Az életben leginkább arra van szükségem...
A hangulatom általában...
Legjobban utálom...
Legjobban aggaszt...
Három dolog, amiben szeretnék változni...
Három tulajdonságom, aminek igazán örülök...
Arról szoktam álmodozni...
Az dühít, amikor...
Kedvenc háziállatom...
Összességében azt gondolom magamról...
Legnagyobb értékemnek azt tartom...
Legfőbb hibámnak tartom...
Legnagyobb örömöm...
Ezzel a bűnnel küzdök legtöbbet...
Legjobban szégyellem...
Akit nagyon csodálok...
Szerintem a halál...
Szerintem a háború...
Akkor vagyok boldog, ...
Ha valaki bánt, én...
Ha valaki igazságtalan velem szemben, én...
Irigylem...
Az igazi nyaraláshoz hozzátartozik...
A három legélvezetesebb dolog...
Kedvenc sportom...
Ennnyire fontos számomra, hogy a jövőben is sportoljak: ... (1-től 10-ig)
Ennyire fontosak számomra a tévés sportközvetítések: ... (1-től 10-ig)
Undorodom...
Ha félek (szomorú/dühös/boldog/magányos/fáradt vagyok), akkor...
Szabadidőmben szívesen...
Heti ... órát töltök kedvelt szabadidős tevékenységeimmel.
Amikor beteg vagyok, leginkább arra vágyom...
Ezzel a testrészemmel vagyok legkevésbé kibékülve...
Ez a testrészem tetszik legjobban...
Az fáj legjobban...
Az életben az a legjobb/legrosszabb...
Az első, amit valakin észreveszek...
Ha valaki haragszik rám, én...
Ha valaki csalódik bennem, én...
Az ellentétes nemben az a legrosszabb/legjobb...
A fogékonyság azt jelenti...
Az embernek (nekem is) bocsánatot kell kérnie, ha...

Házasság
Azért szeretnék házasságot kötni...
Szerintem a jó házassághoz az a legfontosabb...
Korábbi kapcsolataimban leginkább azt hibáztam el...
Kapcsolataim során abban fejlődtem legöbbet...
Korábbi kapcsolataim megtanítottak...
A házasságot mindig is úgy tekintettem...
Szüleim házassága ... volt.
Szüleimtől azt tanultam meg a házassággal kapcsolatban...
Szerintem a házasságban őszintén kell beszélni ezekről:...
Kicsit aggódom, hogy a házasságban...
A házasságban az lesz nagyon jó...
Házasként nem fogok többé...
Házasként azt kapom majd...
Szerintem ha házastársak külön mennek nyaralni, az...
Együtt elutazni...
Konfliktushelyzetben:
– szeretek lehiggadni, mielőtt megvitatom a problémát;
– szeretem azonnal megbeszélni és megoldani a problémát;
– szeretek úgy tenni, mintha a probléma nem is létezne, s egyszerűen továbblépni
– szeretem kielemezni a helyzetet: mi a probléma, miért állt elő, hogyan kerülhető el a jövőben stb.
A vitatkozás és a veszekedés szerintem...
A nézeteltéréseket szerintem legjobb úgy kezelni...
Attól félek leginkább a házasságban...
Azt várom leginkább a házasságtól...
A házastárs családjának az a szerepe a házasságban...
A házasságban az ad majd leginkább biztonságot (bizonytalanságot)...
Az esküvő után randevúzni...
A szerelem/szeretet...
„Holtomiglan, holtodiglan” azt jelenti...
Szerintem a válást engedélyezni kellene, ha...
Úgy gondolom, a válás...


Szexualitás
A szexualitás szerintem...
Szerintem egy jó házasságban a testi együttlét gyakorisága heti ... vagy havi ... alkalom.
Tudom, hogy a házastársak testi együttléte nem olyan, mint a filmekben; a különbségek a következők: ...
Valaki előtt meztelennek lenni...
A jó házassághoz ennyire tartom fontosnak a szexualitást: ... (1-től 10-ig)
Számomra a szexualitás azt jelenti...
A szexről beszélgetni...
A spontaneitás vagy a kreativitás a házastársi testi kapcsolatban szerintem...

Pénz
Szerintem a pénz...
Általában könnyen/nehezen költök pénzt, mert...
A legnagyobb pazarlás...
A legjobb befektetés...
Ennyi személyes adósságom van: ...
Hitelkártyát használok...
Részletre vásárolni szerintem...
Komolyabb kiadások céljára félretenni...
A kiadásokon felül megmaradó pénzt szeretném...
Ha nyugdíjas leszek...
Az egyházi tizedről azt gondolom...
Remélem, hogy a házastársam spórolós/beosztó/nagyvonalú.
Az anyagi biztonság ennyire fontos számomra: ... (1-től 10-ig)
Szeretnék gyűjteni, hogy vehessek...
Ilyen lakásra/házra vágyom: ...
Ezen kívül szeretném, ha lenne...
A következő szervezetek javára szeretnék adakozni: ...

Külső megjelenés
Fontos számomra a külsőm?
Fontosnak tartom, hogy társam a házasságunk során mindvégig megőrizze mostani fizikai megjelenését, tartsa a súlyát?
Mennyire fontos számomra a higiénia (fogmosás, zuhanyozás, dezodorálás stb.)?
Hogyan szeretek öltözködni különleges alkalmakra? Templomba, randira, munkához?
Szeretnék majd beleszólni házastársam külső megjelenésébe: hogyan öltözködik, milyen frizurát visel?
Mit fogok szólni, ha ő akar beleszólni az enyémbe?
Mennyire tartom fontosnak a kölnit/parfümöket?
Mely testi tulajdonságokat tartom vonzónak?

Háztartás
Mennyire tiszta lakásban/házban tudom otthon érezni magam?
Mi a legjobb az otthonban?
Mi az, amit nem bírok otthon elviselni: zaj, rendetlenség, piszok, háziállatok, vetetlen ágy stb.?
Mennyi/milyen munkát kell vállalnom a lakás/ház fenntartásában?
Szerintem mennyi/milyen házimunkát kell vállalnia házastársamnak?
Kinek a dolga a kertgondozás, az autóval kapcsolatos teendők?
Ki fogja eldönteni a lakberendezéssel kapcsolatos kérdéseket, és ki fogja elvégezni a feladatokat?
Ki fog főzni, és hányszor?
Ki fog vásárolni?
Ki fog mosni?
Ki fog mosogatni?
Ki fogja befizetni a számlákat?

Kikapcsolódás
Számomra az a pihenés…
A kempingezés számomra...
Legkedveltebb sportjaim...
Hétvégén általában az jelent kikapcsolódást...
Milyen szabadidős tevékenységet végzek szívesen barátokkal együtt, és milyet inkább egyedül?
Milyen gyakran akarok majd a családtól függetlenül, egyedül kikapcsolódni?


Gyerekek
Szerintem a gyerekek...
Agyamra megy, amikor a gyerekek...
Nagyon tetszik, amikor a gyerekek...
Mások gyerekeit látva úgy érzem...
Felém a gyerekek általában...
A gyerekeket akkor kell fegyelmezni...
Így fogom fegyelmezni a gyerekeimet: ...
A szülő feladata az, ...
Ennyi gyereket szeretnék: ...
Mennyire fontos, hogy fizikailag is kifejezzem a gyerekeim iránti szeretetemet?
Fontos időnként szavakkal is megfogalmazni a gyerekeimnek, hogy szeretem őket?
Naponta mennyi időt kell a gyerekeimmel töltenem?
Mennyire fontos a két szülő együttműködése és a fegyelmezés?
Ki legyen engedékenyebb: az apa vagy az anya?
Nálunk otthon mennyire fontos, hogy a gyerekek tiszteljék a szülőket?
Azt hiszem, a fegyelmezésben engedékeny/közepesen szigorú/szigorú leszek.
Milyen iskolába szeretném majd járatni a gyerekeimet?

Egészség
Mennyire törődöm magammal, mennyire fontos az egészségem?
Az egészséges életmód számomra azt jelenti...
A testmozgás…
A helyes táplálkozás számomra azt jelenti...
Az tud egészségesen kifárasztani, ha...
Hogy sokáig egészséges maradjak, a jövőben...
Jelenlegi/korábbi egészségi problémáim a következők: ...
Ilyen gyógyszereket szedek: …
Családomban a következő betegségek fordultak elő: ...
Felmenőim ennyi idős korukban haltak meg: ...

Gyengédség
Abból érzem, hogy valaki szeret, hogy...
Én magam azzal szoktam kifejezni mások felé a szeretetemet...
Számomra leginkább azzal tudja valaki kifejezni, hogy szeret, ha időt szán rám/megdicsér/megajándékoz/segít/megsimogat vagy átölel.
Szerintem a gyerekek vagy barátok előtt kimutatni a szeretetet...
Egy kapcsolat attól válik egyre meghittebbé...
Szerintem egy jó házasságban a házastársaknak naponta (hetente) legalább ... órát kell kettesben beszélgetniük, hogy élő kapcsolatban tudjanak maradni.

Munka
Ilyen munkára vágyom: ...
Szerintem, ha valakinek fontos a családja, hetente átlag ... órát tud dolgozni. Kinek kell eltartania a családot?
Így képzelem el a karrieremet: …
Mennyire fontos, hogy fix állásom legyen?
Azt szeretém, ha a házastársam így állna a munkához: ...
Hol húzom meg a határt, ha munkaidőben túl sokat követelnek?
Ha nyugdíjas leszek...

Hit, vallás
Számomra Isten...
Szerintem Isten számára én...
Életem és jövőm szempontjából ennyire fontos a templombajárás: ... (1-től 10-ig)
Gyermekeimet ... vallásúnak/felekezetűnek szeretném nevelni.
Isten lesz a családom középpontja? Miért/miért nem?
Ha igen, hogyan fogom ezt megvalósítani?
Ekkor szoktam imádkozni: …
Számomra a Biblia…
A kereszténységen kívüli vallások...
Az örök élet...
Ilyennek tartom Istent: személyes/valóságos/távoli/meghatározhatatlan/képzeletbeli/haragvó/boldog/szerető/szigorú/követelő/gyengéd/jóságos/élő/jó/hatalmas/gyenge stb.
Istennel úgy lehet kapcsolatban lenni...
Istent a hétköznapokban megtapasztalni számomra...
Számomra ennyire fontos, hogy Istennek és igéjének engedelmeskedjem: ... (1-től 10-ig)
Ha meghalok...

Forrás: cbn.com


Nincsenek megjegyzések: